سرور مجازی اختصاصی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ نکات مهم حین خرید VPS

نویسنده:
بازدید: 93 بازدید
سرور مجازی اختصاصی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ نکات مهم حین خرید VPS
سرور کامپیوتری قدرت‌مند و همیشه روشن است که به درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهد. سرورها به تناسب منابع‌شان به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. برای مثال در سرور‌های اشتراکی کاربران از تمام منابع (سی‌پی‌یو، فضای رم و ذخیره‌سازی) به‌طور مشترک استفاده می‌کنند. با این حال این روش برای کسب‌وکارهای بزرگ به‌صرفه نیست و تا حد زیادی کیفیت سرویس‌دهی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل سرورهای مجازی به‌عنوان راه‌حلی مناسب برای استفاده اختصاصی از منابع به‌وجود آمده‌اند. سرور مجازی برای کسب‌وکارهایی مناسب است که به منابع پرقدرت و پرسرعت اهمیت می‌دهند. در ادامه با معرفی سرور مجازی اختصاصی و ویژگی‌های آن می‌توانید اطلاعات بیشتری را درباره این سرویس به‌دست آورید:

 معرفی سرور مجازی اختصاصی

در حالت کلی، سرور کامپیوتری قدرتمند است که می‌تواند همه‌ی اطلاعات و فایل‌های مهم را ذخیره کند و سرور مجازی بخشی از همان  سرور (کامپیوتر قدرتمند) است که به‌وسیله‌ی تکنولوژی مجازی‌سازی به بخش‌های کوچک‌تر با منابع مستقل تقسیم‌بندی شده است.
قیمت طراحی سایت وردپرس
ارایه‌دهندگان سرورهای مجازی، سخت‌افزار فیزیکی یک سرور اختصاصی را با تکنولوژی هایپروایزر (Hypervisor) به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنند. در این حالت هر بخش سرور مجازی می‌تواند عملکرد جداگانه‌ای داشته باشد و منابع آن به‌طور مستقل و با سیستم‌عامل و نرم‌افزار‌های دل‌خواه کار کند. منظور از کلمه خصوصی در سرور مجازی به این معنی است که تمام منابع آن به‌شکل اختصاصی به شما تعلق دارد و پهنای باند، فضای رم، سی‌پی‌یو و فضای ذخیره‌سازی با افراد دیگری به‌اشتراک گذاشته نمی‌شوند. هنگام خرید سرور مجازی به نکات مختلفی باید توجه کنیم که در این مطلب علاوه‌بر معرفی سرور مجازی اختصاصی نکات مهم حین خرید آن را نیز آموزش می‌دهیم.

هنگام خرید سرور مجازی اختصاصی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب و خرید بهترین VPS برای کسب‌وکارتان باید به چند نکته مهم توجه کنید. مواردی مانند موقعیت جغرافیایی سرور مجازی، پشتیبانی و سیستم‌عامل در کیفیت سرویس‌دهی سرور مجازی اختصاصی موثر هستند. با خرید سرور مجازی آروان کلاد می‌توانید یکی از بهترین VPSها در دست داشته باشید و برای میزبانی وب‌سایت‌های بزرگ و کوچک، ذخیره‌سازی فایل‌های مهم در محلی امن، تست و اجرای کدهای برنامه‌نویسی، گیمر، مدیریت ارسال و دریافت ایمیل، فعالیت در بازارهای مالی بین‌المللی و … از آن استفاده کنید.

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی

موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر یک سرورهای مجازی در کیفیت سرویس‌دهی به کاربران تاثیر می‌گذارد. دیتاسنترهای سرورهای مجازی در موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی مثل ایران، اروپا و … قرار می‌گیرند. بنابراین متناسب با موقعیت و IP بازدیدکنندگان و استفاده‌ای که دارید می‌توانید از سرور مجازی ایران یا سایر کشورها استفاده کنید. دیتاسنتر سرور مجازی ایران در شهرهای مختلف ایران قرار دارد و با خرید سرور مجازی از Arvancloud آی‌پی اختصاصی ایران به وب‌سایت شما تعلق می‌گیرد. با این حال اگر بیشتر بازدیدکنندگان وب‌سایت شما از کشورهای خارجی و IP خارجی است یا می‌خواهید از VPS برای فعالیت در گیم یا بازارهای مالی بین‌المللی و رمزارزها استفاده کنید، خرید سرور مجازی خارجی با آی‌پی اختصاصی کشورهای خارجی برای شما بهترین انتخاب است.

پشتیبانی سرور مجازی

پشتیبانی ضعیف ارايه‌دهنده‌ی سرور مجازی و حل نشدن مشکلات ایجادشده در کم‌ترین زمان،  می‌تواند در کیفیت سرویس‌دهی وب‌سایت شما به کاربران‌تان اثرات مخرب داشته باشد. مثلن اگر وب‌سایت شما به هر دلیلی دچار مشکل شود و به جایگزین‌کردن نسخه پشتیبان وب‌سایت خود نیاز داشته باشید، باید هماهنگی‌های لازم را برای حل این مشکل با پشتیبانی انجام دهید. با پاسخگویی دیر هنگام و ضعف فنی پشتیبان‌ها، نه تنها وقت شما تلف می‌شود بلکه وب‌سایت و کسب‌وکاری که روی سرور مجازی دارید از لحاظ فنی و سئو با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

فضای ذخیره‌سازی سرور مجازی

فضای‌ذخیره‌سازی برای نگهداری فایل‌های مهم کسب‌وکارتان بسیار مهم است بنابراین هنگام انتخاب VPS به نوع درایورهای ذخیره‌سازی اعم از HDD ،SSD، و NVME توجه کنید. تکنولوژی‌های جدید درایورهای ذخیره‌سازی مثل SSD و NVME سرعت بالایی را در اختیارتان قرار می‌دهند. هم‌چنین در انتخاب میزان فضای ذخیره‌سازی می‌توانید متناسب با نیاز کسب‌وکارتان میزان حجم فضای ذخیره‌سازی کم‌تری را برای شروع انتخاب کنید. با مقیاس‌پذیری بالای سرورهای مجازی شما می‌توانید در هر زمان که نیاز بود منابع سرور خود را ارتقا دهید.

انتخاب سیستم‌عامل سرور مجازی

هر سیستم عاملی روی سرور مجازی نصب می‌شود و شما می‌توانید بدون محدودیت از ویندوز تا لینوکس و توزیع‌های مختلف آن مانند اوبونتو، سنت‌‌او‌اس، دبیان، کالی و …را روی سرور مجازی نصب کنید. سیستم‌عامل لینوکس بسیار امن است و برای وب‌سایت‌های با زبان برنامه‌نویسی PHP، سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس و دیتابیس‌های MySQL و Postgresql بهترین انتخاب است. هم‌چنین از سیستم‌عامل ویندوز نیز می‌توانید برای وب‌سایت‌های با زبان برنامه‌نویسی ASP.NET و دیتابیس‌های MSSQL و Access استفاده کنید. انتخاب هر کدام از سیستم‌عامل‌ها بسته به نوع نیاز و سلیقه متفاوت است، اما دقت کنید که شما در هنکام خرید سرور مجازی باید سیستم عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بهترین سرورهای مجازی ایران

منظور از بهترین سرورهای مجازی ایران، سرویسی است که منابع پرقدرت، پایدار و در دسترس‌ را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد. دیتاسنتر سرورهای ایران در موقعیت جغرافیایی ایران مستقر است و باید و با سرعت بالایی داد‌های درخواستی را به کاربران ایرانی و IP ایران و سایر کشورها تحویل دهد. هم‌چنین علاوه‌بر امنیت و سرعت بالای سرویس‌دهی، بهترین سرور مجازی ایران باید آپ‌تایم بالایی داشته باشد، به‌طوری که همیشه در دسترس بوده و پایداری و قابلیت اطمینان را به کاربران ارایه  کند. اگر به‌دنبال بهترین VPS ایران هستید، با خرید سرور مجازی ابر آروان می‌توانید سرویسی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه را به اختیار بگیرید.

معرفی سرور مجازی اختصاصی ابر آروان

سرور مجازی اختصاصی ابر آروان نسل جدید VPSها را با جدیدترین تکنولوژی‌ و پلن‌های متنوع در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید سرور مجازی مد نظرتان را در ایران  با منابع دل‌خواه تهیه کنید. امکان انتخاب سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس و نسخه‌های مختلف آن (مثل اوبونتو، دبیان، سنت‌او‌اس و …) وجود دارد. هم‌چنین در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر امکان استفاده از درایوهای ذخیره‌سازی SAS ، SSD و HDD با سه سطح متفاوت سرعت و هزینه از طریق پرداخت صورت‌حساب به‌شکل آنی فراهم می‌شود. استفاده از فایروال‌های اختصاصی، IP شناور (با امکان ایجاد تعداد نامحدود IP به‌شکل آنی برای VPS)، مانیتورینگ لحظه‌ای سرور و پیکربندی سرور در شبکه‌های عمومی و خصوصی از دیگر مزایای سرور مجازی اختصاصی Arvancloud است. در صورت تمایل به خرید VPS اختصاصی می‌توانید به صفحه خرید سرور مجازی ابر آروان بروید و با انتخاب منابع مورد نیاز بهترین سرور مجازی را تهیه کنید.