ساده ترین آموزش تصویری تبدیل فایل وکتور لایه باز Ai یا EPS به PSD | وب کاران

تبدیل تصاویر وکتور لایه باز با فرمت Ai یا EPS به فرمت PSD

از آنجا که در سایت وب کاران بسیاری از تصاویر لایه باز جهت بهبود بخشیدن به کسب و کار شما؛ قالب اینستاگرام ، کارت ویزیت، کاتالوگ ، تراکت و غیره منتشر کرده که برخی از این تصاویر با فرمت Ai یا EPS خروجی گرفته شده. در این مطلب قصد داریم بگوییم چگونه میتوان این فرمت را به تصاویر کاملا لایه باز با فرمت PSD تبدیل کرد تا بتوانیم از آن در نرم افزار فتوشاپ استفاده کنیم.

روش اول

در ابتدا باید نرم افزار ایلستریتور را اجرا کنیم. در صورت نداشتن میتوانید از سایت ما و یا سایت های دانلود نرم افزار دریافت کنید.

بعد از اجرا با تصویر زیر روبرو میشویم
تبدیل فایل eps به psd
برای فراخوانی فایل درون نرم افزار به منوی File رفته و روی OPEN کلیک میکنیم.(یا با فشردن کلید های ترکیبی Ctrl+O )

یکی از فایل های تصویر زیر که با فرمت Ai یا EPS می باشد را انتخاب میکنیم. (در انتخاب فرمت فایل فرقی ندارد روال کار به یک صورت است)
تبدیل فایل eps به psd
بعد از فراخوانی فایل با تصویر زیر روبرو میشوید که آماده تبدیل به فرمت دلخواه می باشد.

شما با مراجعه به منو File طبق تصویر زیر روی Export کلیک کنید تا شما را به صفحه انتخاب فرمت فایل جهت خروجی گرفتن با فرمت دلخواه هدایت کنید.

و در پنجره باز شده هماهنند تصویر زیر از قسمت Save as type فرمت Photoshop(*PSD) را انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه Export کلیک کنید.

در مرحله بعد مانند تصویر زیر پنجره Photoshop Export Options باز میشود و تنظیمات را مانند تصویر زیر انجام دهید و در پایان OK کنید.

تبریک می گوییم شما موفق شدید فایل خود را به PSD تبدیل کنید حالا میتوانید فایل تبدیل شده خود را با فرمت PSD در نرم افزار فتوشاپ باز کنید و استفاده کنید.

روش دوم

روش اول با استفاده از نرم افزار ایلوستریتور بود که شاید بعضی از کاربران در سیستم خود این نرم افزار شرکت Adobe را نصب نداشته باشند، ولی نگران نباشید روش دیگری هست که بدون داشتن این نرم افزار میتوانید فایل ها یا وکتورهای با پسوند EPS یا Ai را تبدیل به فرمت PSD کنید و به راحتی از آن در نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید.

برای تبدیل پسوند های EPS و Ai اول وارد سایت Photopea.com میشوید.

بعد از ورود به سایت با تصویر بالا روبرو میشوید، از قسمت منو روی File کلیک کرده.

روی Open کلیک کنید از کلید های ترکیبی Ctrl+O هم میتوانید استفاده کنید.

فایل EPS یا Ai خود را فراخوانی کنید. بعد از اجرا مجدد از منو قسمت بالا روی File کلیک کنید و روی Save as PSD کلیک کنید تا خروجی با پسوند PSD برای شما گرفته شود. مانند تصویر زیر

و در نهایت روی Save کلید کنید. اکنون شما موفق شدید فایل را به صورت لایه باز با فرمت PSD برای استفاده در نرم افزار فتوشاپ داشته باشید.