هاست لینوکس چیست؛ معرفی ۱۰ توزیع برتر آن

نویسنده:
بازدید: 5069 بازدید
هاست لینوکس چیست؛ معرفی ۱۰ توزیع برتر آن

هاست لینوکس چیست. لینوکس یکی از برجسته ترین سیستم عامل‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید. تفاوت اصلی که در لینوکس می‌بینید این است که متن باز است. جامعه ای غنی از کاربران در پشت لینوکس نیز وجود دارد. همانطور که به راه حل‌های میزبانی مختلف نگاه می‌کنید، با چیزی مانند سرور میزبانی وب لینوکس مواجه خواهید شد. اما  هاست لینوکس چیست. به خواندن این مقاله ادامه دهید و ما جزئیات بیشتری در مورد اینکه این هاستینگ چیست با شما در میان می‌گذاریم. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا پول خود را در هاست لینوکس سرمایه گذاری کنید یا خیر. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست لینوکس یا میزبانی لینوکس چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

میزبانی لینوکس چیست؟

لینوکس linux یک سیستم عامل است و به عنوان نرم افزار منبع باز توسعه یافته و دارای مجوز است که برای هر توسعه دهنده وب و سرویسی قابل دسترسی است. لینوکس معمولاً سیستم عاملی است که از آرایه وسیعی از زبان‌های برنامه‌نویسی و اسکریپت‌های سمت سرور پشتیبانی می‌کند و آن را به یک سیستم عامل ترجیحی برای سرورهای شبکه و سرویس‌های ابری تبدیل می‌کند.

در حال حاضر خرید هاست وردپرس و هاست لینوکس در کنار خدمات میزبانی ویندوز یکی از دو پلتفرم عامل سرور محبوب است. 90 درصد یا بیشتر از ابررایانه‌های امروزی بر روی سیستم عامل لینوکس یا برخی از انواع آن کار می‌کنند. از آنجایی که لینوکس یک نرم‌افزار منبع باز است و از مجموعه‌ای از اسکریپت‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند، محبوبیت لینوکس برای سرویس‌های میزبانی وب تقریبا بی‌نظیر است. قبل از پرداختن به مزایا و معایب مختلف میزبانی لینوکس، اجازه دهید ابتدا به تعریف و مشخصات فنی میزبانی لینوکس بپردازیم.

برای تعریف هاست لینوکس در دقیق ترین عبارت‌ها، یک نوع میزبانی وب است که توسط سرورهایی با سیستم عامل لینوکس نصب شده در داخل آن اجرا می‌شود. به عبارت دیگر زمانی که سرورهای سرویس میزبانی وب توسط سیستم عامل لینوکس اجرا می‌شود و بدون نیاز به نصب لینوکس، قابلیت‌های لینوکس را در اختیار مشتریان میزبان قرار می‌دهد، به آن هاست لینوکس می‌گویند.

مقایسه‌ هاست لینوکس و ویندوز

اکثر ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب دو نوع میزبانی ارائه می‌دهند: میزبانی لینوکس و میزبانی ویندوز. به طور کلی، هاست لینوکس به میزبانی مشترک، محبوب ترین سرویس میزبانی در صنعت اشاره دارد. در واقع اکثر وب سایت‌ها به دلیل قیمت مقرون به صرفه و انعطاف پذیری در حال حاضر با استفاده از هاست لینوکس میزبانی می‌شوند. هاست لینوکس با PHP و MySQL سازگار است و از اسکریپت‌هایی مانند WordPress، Zen Cart و phpBB پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، هاست ویندوز از ویندوز به عنوان سیستم عامل سرورها استفاده می‌کند و فناوری‌های مخصوص ویندوز مانند ASP، .NET، Microsoft Access و Microsoft SQL server (MSSQL) را ارائه می‌دهد

معرفی 10 توزیع برتر سیستم عامل لینوکس

Ubuntu

Ubuntu | هاست لینوکس چیست

در سطح جهانی، اوبونتو، محبوب ترین توزیع لینوکس، مترادف با لینوکس شده است. در حالی که یکی از بسیاری از توزیع‌های موجود است، به اولین انتخاب برای همه، به ویژه برای تازه کارها تبدیل شده است. یکی از دلایل محبوبیت بی نظیر آن این است که بسیار در دسترس است و پایدارترین توزیع است.

Fedora

فدورا مدت زیادی است که به دلیل سادگی و برنامه‌های کاربردی که به تازه واردان امکان می‌دهد که به راحتی شروع به کار کنند وس به عنوان یکی از کاربرپسندترین توزیع‌ها شهرت دارد.

Fefora یک سیستم عامل قدرتمند و انعطاف پذیر است که برای رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها، سرورها و حتی برای اکوسیستم‌های اینترنت اشیا طراحی شده است.

فدورا، درست مانند CentOS، مبتنی بر Red Hat است و در واقع یک محیط آزمایشی برای Red Hat قبل از انتقال به مرحله Enterprise است.

Linux Mint

لینوکس مینت یک توزیع مبتنی بر اوبونتو است و با تمام سادگی آن عرضه می‌شود. این یکی از دلایلی است که لینوکس مینت به یک انتخاب برجسته برای کاربران تبدیل شده است. یکی از چیزهای عالی در مورد توزیع آن این است که با نرم افزارهای زیادی همراه است. علاوه بر این، برای کسانی که دوست دارند بین سیستم عامل‌های مختلف مانند ویندوز یا مک جابجا شوند، بهترین گزینه است.

openSUSE

پروژه OpenSUSE یک پروژه مدرن و جامع است که 2 شاخه اصلی SUSE را ارائه می‌دهد: SUSE Leap که انتشاری است که کاربران دسکتاپ و همچنین توسعه سازمانی و برای اهداف آزمایشی را هدف قرار می‌دهد. این امر باعث می‌شود که آن را به یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگان منبع باز و مدیران سیستم تبدیل کند.

PCLinuxOS

PCLinuxOS از APT-RPM، مبتنی بر APT (Debian)، از یک سیستم مدیریت بسته (در اصل از توزیع Debian)، همراه با Synaptic Package Manager، یک رابط کاربری گرافیکی برای APT، برای افزودن، حذف یا به‌روزرسانی بسته‌ها استفاده می‌کند. اولین چیزی که همه ما برای داشتن یک توزیع جستجو می‌کنیم یک سیستم پایدار است و از این لحاظ PCLinuxOS یک سیستم بسیار پایدار است.

Debian

بدون شک دبیان یکی از بهترین توزیع‌ها است، زیرا حتی محبوب‌ترین توزیع‌ها مانند اوبونتو نیز بر پایه دبیان ساخته شده‌اند. اگرچه این نسخه بهترین توزیع برای یک مبتدی نیست، اما یک انتخاب ایده آل برای توزیع برای سرورها و دسکتاپ‌ها است.

Mandriva

Mageia یک سیستم عامل متن باز و شبیه به یونیکس است که به عنوان فورک لینوکس Mandriva در سال 2010 شروع شد. این سیستم توسط کارمندان سابق Mandriva S.A و برخی از اعضای جامعه Mandriva ایجاد شد. این سیستم عامل ایمن، و پایدار است. علاوه بر این، یک مخزن نرم افزار واقعاً بزرگی را فراهم می‌کند. اولین نسخه آن، Mageia 1، در ژوئن 2011 منتشر شد.

Sabayon/Gentoo

جنتو توزیعی است که برای استفاده حرفه ای و کارشناسانی ساخته شده است که در نظر می‌گیرند با چه بسته‌هایی از word go کار می‌کنند. این دسته شامل توسعه دهندگان، مدیران سیستم و شبکه می‌شود. به این ترتیب، برای مبتدیان در لینوکس ایده آل نیست. جنتو برای کسانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند درک عمیق تری از زیر و بم سیستم عامل لینوکس داشته باشند.

Arch Linux

Arch Linux هاست لینوکس چیست

Arch یکی از قوی ترین توزیع‌های لینوکس است. این نسخه یکی از بهترین توزیع‌ها برای توسعه‌دهندگان است و آزادی کامل را برای پیکربندی ارائه می‌دهد. کاربران باید توجه داشته باشند که این توزیع به کمی‌منحنی یادگیری نیاز دارد و همه چیز باید به صورت دستی نصب شود. Arch با نرم افزارهای از پیش نصب شده زیادی همراه نیست و برنامه نویسان می‌توانند بسته‌ها را بر اساس نیاز خود پیکربندی و نصب کنند.

Puppy Linux

Puppy Linux یک خانواده منحصربه‌فرد از توزیع‌های لینوکس است که برای رایانه‌های کاربر خانگی طراحی شده است. در ابتدا توسط بری کولر در سال 2003 ساخته شد.

مزیت لینوکس Puppy

  •     آماده برای استفاده → همه ابزارها برای استفاده معمول از محاسبات روزانه از قبل گنجانده شده است.
  •     سهولت استفاده → دارای گواهینامه مناسب
  •     اندازه نسبتا کوچک → 300 مگابایت یا کمتر.
  •     سریع و همه کاره.

کلام آخر

البته، اینها تنها تعداد انگشت شماری از توزیع‌های لینوکس موجود است و به هیچ وجه فهرست جامعی نیست. بیش از 600 توزیع لینوکس و حدود 500 توزیع در حال توسعه فعال وجود دارد. با این حال، ما نیاز به تمرکز بر روی برخی از توزیع‌های پرکاربرد را احساس کردیم که برخی از آنها الهام‌بخش دیگر فلیورهای لینوکس هستند.

هاست لینوکس چیست؟

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.