راهنمای انتخاب بهترین گوشی موبایل با توجه به نیاز شما

نویسنده:
بازدید: 4545 بازدید
راهنمای خرید بهترین گوشی

راهنمای انتخاب بهترین گوشی موبایل با توجه به نیاز شما

در بازار گسترده این روزهای گوشی‌های موبایل، تنوع قابل توجهی از برند و قیمت محصولات را داریم. به این شکل با توجه به نیاز تعریف شده شما و بودجه‌ای که برای خرید گوشی موبایل در نظر گرفته‌اید، با کمی بررسی و تحقیق می‌توانید بهترین محصول را انتخاب و خریداری کنید. در اینجا قصد داریم مواردی که باید موقع خرید یک گوشی موبایل، مد نظر قرار دهید را یک به یک مرور کنیم. به جز در نظر داشتن این نکات، برای انتخاب یک مدل به خصوص قطعا مطالعه نقد و بررسی موبایل کمک کننده خواهد بود.

شما نیز اگر علاقه‌مند هستید که در این خصوص اطلاعات مناسبی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چطور بهترین مدل گوشی بازار را انتخاب کنیم؟

برای آن که بتوانید بهترین مدل گوشی بازار را متناسب با سلیقه و نیاز خود، انتخاب کنید؛ بهترین راه مطالعه نقد و بررسی موبایل در مدل‌ها و برندهای مختلف است. به این ترتیب شما برآورد مناسبی از مدل‌های مختلف گوشی تلفن همراه به دست آورده و پس از آن می‌توانید بهترین محصول را برای خود، خریداری کنید.

از جمله مواردی که باید حتما در بررسی گوشی‌های موبایل، برای انتخاب محصول مناسب با نیاز خود، در نظر داشته باشید؛ موارد زیر قابل توجه هستند:

برند سازنده

برندهای مختلفی در حوزه تولید و عرضه گوشی موبایل در بازار امروزی فعال هستند. برخی از این برندها مانند سامسونگ یا اپل، بسیار شناخته شده بوده و مدت‌ها است که حجم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. بعضی دیگر تا حدودی در بازار ایران نوظهور بوده، اما اتفاقا محصولات خوبی نیز عرضه کرده‌اند که شاید بتوانید با قیمت پایین‌تری آن‌ها را خریداری کنید.

سایز صفحه نمایش

همیشه بزرگترین صفحه نمایش گوشی هوشمند موبایل لزوما بهترین نیست. شما باید سطح کاربری خود از یک گوشی موبایل را به درستی تعریف کرده و محصولی انتخاب کنید که سایز صفحه نمایش متناسبی با سلیقه شما داشته باشد. به ویژه این که به دست گرفتن گوشی‌های موبایل با صفحه نمایش زیاد از حد بزرگ، کمی سخت‌تر است.

سنسورهای دوربین

اگر از قبل می‌دانید که سر و کار زیادی با عکاسی و فیلمبرداری از طریق گوشی موبایل خود دارید، باید موقع خرید گوشی، نسبت به سنسورهای دوربین اصلی و سلفی آن، دقت بالاتری داشته باشید. بیشتر گوشی‌های هوشمند امروزی دوربین چندگانه دارند و شما تقریبا با تنوع بالایی در این خصوص روبرو هستید.

راهنمای خرید گوشی

پردازنده و سی پی یو

برای آن که از پیش سطح عملکرد یک گوشی موبایل را بسنجید، لازم است که حتما بررسی خوبی نسبت به سی پی یو و پردازنده آن داشته باشید. اگر خود شما شناخت خوبی نسبت به این بخش از گوشی موبایل ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما نقد و بررسی‌های حرفه‌ای را مطالعه کنید تا درک بهتری در خصوص هسته گوشی به دست بیاورید.

رم

بالا بودن رم، سرعت عملکرد گوشی را تضمین می‌کند. با این همه همیشه نباید تنها به میزان رم گوشی توجه کرد. تناسب ظرفیت رم با پردازنده اصلی گوشی، حائز اهمیت است و باید این را از زبان یک تحلیلگر فنی گوشی موبایل دنبال کرده و در وبلاگ وب سایت‌های تخصصی موبایل چون تکنولایف، به دنبال آن باشید.

حافظه داخلی

هر آن قدر که حافظه داخلی یک گوشی موبایل بیشتر باشد، کاربری آن جذاب‌تر و بهتر خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که بالا رفتن میزان حافظه داخلی، بر قیمت گوشی نیز تاثیر می‌گذارد. از این روی شما باید دقت داشته باشید که به چه اندازه حافظه نیاز دارید.

بلندگوها

اگر می‌خواهید موقع مکالمه با گوشی یا گوش دادن به یک موزیک و هر محتوای صوتی و ویدیویی دیگر، صدای شفاف و خوبی از گوشی دریافت کنید، حتما پیش از خرید به نوع بلندگوها و کیفیت خروجی صدا، توجه داشته باشید.

باتری

برای آن که بدانید گوشی مورد نظر شما چه اندازه شارژ نگه می‌دارد، بهتر است که حتما در خصوص باتری آن نیز بررسی لازم را انجام دهید. به علاوه این که گوشی قابلیت شارژ سریع یا شارژ وایرلس را داشته باشد، هم حائز اهمیت است.

کیفیت بدنه

هر آن قدر که کیفیت بدنه گوشی موبایل بهتر باشد، هم طول عمر بالاتری دارد و هم در زمان کارکرد، زیبایی و جلوه خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.

بهترین مدل گوشی

قیمت

در نهایت قیمت، همیشه به عنوان یک المان مهم و تاثیرگذار در انتخاب شما، به حساب می‌آید. در اکثر مواقع پیش از خرید، بودجه مشخصی در نظر می‌گیریم و این در انتخاب یک محصول مناسب، بسیار اهمیت دارد.

حتما راهنمای خرید گوشی‌های موبایل را مطالعه کنید

پیش از آن که تصمیم قطعی به خرید یک گوشی موبایل بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما راهنماهای حرفه‌ای خرید موبایل را مطالعه کنید. برای این منظور بهتر است سری به وبلاگ‌های تخصصی موبایل چون وبلاگ تکنولایف بزنید که به خوبی و به تفسیر مشخصات و نقاط مثبت و منفی گوشی‌های موبایل گوناگون را بررسی کرده است. به این ترتیب به راحتی می‌توانید کیفیت دوربین، تست گیم و … را در این وبلاگ‌ها دنبال کرده و بهترین تصمیم خرید را داشته باشید.

به علاوه با دنبال کردن مقاله تمام بهترین مدل‌های گوشی بازار، یک برآورد و لیست پیشنهاد اولیه دریافت خواهید کرد که انتخاب را از میان انبوه گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار، برای شما ساده‌تر می‌کند.

کلام آخر

در بالا نگاهی به فاکتورهایی که در نقد و بررسی موبایل، مورد توجه قرار می‌گیرند، انداختیم. به این ترتیب شما می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری برای خرید بهترین مدل گوشی بازار داشته باشید. به جز آن چه در بالا معرفی کردیم، شما چه المان‌های دیگری را در تصمیم‌گیری برای خرید یک گوشی موبایل موثر می‌دانید که در اینجا از قلم افتاده‌ باشند؟ حتما این موارد را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران ما به بحث و اشتراک بگذارید.