آموزش ساخت محتوا در اینستاگرام + معرفی بهترین ایده و برنامه ها

نویسنده:
بازدید: 4817 بازدید
آموزش ساخت محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام در بین چندین شبکه اجتماعی از محبوبیت خاصی برخوردار است و علت آن امکانات کاربردی آن می‌باشد. در این رسانه اجتماعی بازاریابان و صاحبان کسب و کارهای مختلف می توانند به‌راحتی با مشتریان و کاربران ارتباط و تعامل داشته باشند. برای ایجاد چنین تعاملی نیاز اولیه تولید محتوا در اینستاگرام به صورت حرفه‌ای و جذاب است که روی رشد و پیشرفت مشاغل نیز تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل ما در این مقاله به آموزش ساخت محتوا در اینستاگرام با استفاده از برنامه ها و ایده‌ های جذاب می پردازیم.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

به هر چیزی مثل عکس، ویدئو، متن و… که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود محتوا می گویند. برای تولید محتوای کاربردی و مفید و جذب دنبال کنندگان بیشتر باید دو اصل کلی رعایت شود؛ یک محتوا سرگرم‌کننده و مفید و آموزنده باشد. برای این کار می توان انواع متنوع ایده برای پست بلاگری پیدا کرد و براساس آن ایده، محتوایی کاربردی و کاربرپسند تولید کرد.

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

بیشترین محتوای تولیدی برای اینستاگرام تصویر و محور است؛ یعنی اغلب محتواهای تولید به صورت عکس و ویدئو در این شبکه اجتماعی دیده می شوند. به چهار صورت پست (عکس یا ویدئو)، استوری (عکس یا ویدئو)، ویدئوهای کوتاه و ویدئو زنده (Live) می توان برای اینستاگرام محتوا کرد.

ایده ‌هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام

برای داشتن محتواهایی جذاب علاوه بر استفاده از ابزارهای ساخت تولید محتوا در اینستاگرام باید ایده‌‌های خلاقانه‌ای داشته باشیم. این ایده‌ ها هستند که ساختار پیج اینستاگرام را می سازند و به صفحه ما هویت می دهند؛ بنابراین انتخاب ایده برای پست بلاگری از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه به چند مورد مهم اشاره می کنیم.

  • پرسش از دنبال کنندگان و بررسی ایده‌های آن‌ها
  • تولید محتوای آموزشی که در آن مهارت دارید
  • تولید محتوا از پشت صحنه کار خود و نمایش آن به کاربران
  • مصاحبه با افراد مشهور در مورد زمینه کاری خود
  • شرکت در چالش های اینستاگرامی
  • استفاده از عکس های فالوورها که با برند کسب و کار شما گرفته اند
  • بیان اشتباهات خود در حوزه کسب و کار خو
  • اشتراک گذاری پست های شبکه های اجتماعی دیگری که در آن‌ها اکانت دارید.
  • اشتراک گذاری عکس و ویدئو از مراحل تولید محصولات خود

آموزش ساخت محتوا در اینستاگرام با نرم افزار

آموزش ساخت محتوا در اینستاگرام با نرم افزار

اپلیکیشن ها و برنامه های زیادی برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارند؛ برای مثال برنامه های ادیت عکس کمک می کند تا فیلترهای مختلفی را روی عکس پیاده سازی کنید، عنصری را به عکس اضافه یا از آن کم نمایید و رنگ و نور و سایز آن را تغییر دهید. همچنین برای قالب و چیدمان پست‌های اینستاگرام می توان از برنامه های مخصوصی استفاده کرد و با طراحی یک قالب ثابت برای پیج خود و قرار دادن چند عکس در پست، جذابیت خاصی را در پیج ایجاد کنید. برای آموزش ساخت محتوا در اینستاگرام ابزارهای ویدئویی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان ویدئوها را از لحاظ رنگ و نور ویرایش کرده و مدت زمان ویدئو را تغییر داد.

با توجه به آنچه گفته شد می توان به جای طراحی سایت فوری، ابتدا پیج اینستاگرام راه اندازی کرد و با استفاده از ابزارهایی که در ادامه معرفی می شوند برای آن محتوا تولید نمود و سپس در زمان مناسب براساس نیاز خود سایت مربوط به کسب و کار خود را طراحی کرد.

بهترین برنامه‌ های تولید محتوا در اینستاگرام برای اندروید و  IOS

برای تولید خلاقانه ایده برای پست بلاگری برنامه های رایگانی در دسترس است؛ تولید محتوا در اینستاگرام هر چه جذاب‌تر و خلاقانه‌تر باشد می تواند کاربر را قانع کند که از مطالب پیج ما استفاده کند.

1.برنامه Avatan Photo Editor

برنامه Avatan Photo Editor امکانات فراوان و کاربردی شامل بیش از ۱۰۰ هزار افکت، استیکرهای مختلف، امکان روتوش عکس را در اختیار کاربر قرار می دهد. این برنامه با سیستم عامل های اندروید و IOS سازگار بوده و قابل نصب است.

2.برنامه Layout from Instagram

از نکات مهم در آموزش ساخت محتوا در اینستاگرام با استفاده از برنامه Layout from Instagram امکان چیدمان حداکثر 9 عکس در قالب های مختلف در کنار هم و اضافه کردن آن به پیج اینستاگرام است.

3.برنامه Snapseed

با استفاده از Snapseed می توان عکس ها را به صورت فایل JPG و RAW به شکل کاملا حرفه ای ویرایش کرد. در این برنامه 29 ابزار برای ادیت عکس و حذف و عناصر، تنظیم نور و رنگ آن‌ها وجود دارد و باعث افزایش کیفیت عکس ها می شود.

 4.نرم افزار Inshot

با استفاده از برنامه Inshot می توان ویدئوهایی که قرار است در پیج خود به اشتراک بگذارید را ادیت نمایید. ادغام کلیپ های ویدئویی کوتاه با دیگر ویدئوها، برش قسمتی از ویدئو و یا افزودن موسیقی دلخواه به ویدئو از جمله امکانات این نرم افزار است. همچنین برای افزایش کیفیت ویدئو می توان میزان نور و رنگ آن ها نیز تنظیم کرد.

5.نرم افزار ادیت ویدئو GoPro

اپلیکیشن Gopro برای ادیت ویدئوهایی که با دوربین های Gopro تهیه می شود مناسب است. این دوربین را می توان به موبایل متصل کرد و از اطراف یا خودتان فیلم گرفت. تنظیمات فیلم با استفاده از گوشی هوشمند امکان پذیر است؛ همچنین برای ویرایش نور، رنگ  و هر نوع تنیم دیگر می توان از برنامه  Gopro استفاده کرد.

برنامه Adobe Lightroom

 6.برنامه Adobe Lightroom

برنامه Lightroom از نرم افزارهای ویرایش عکس محسوب می شود که مورد استفاده عکاسان حرفه ای است. این برنامه ابزارها و امکانات فراوان و کاملی از جمله تنظیم رنگ، سایه‌ها، اندازه و نور را در اختیار کاربر می گذارد. همچنین برای ایده گرفتن از عکس ها و ویرایش های کاربران دیگر می توان از قسمت Discover این نرم افزار استفاده کرد. برنامه Lightroom قابلیت نصب روی سیستم عامل اندروید، ios  و ویندوز را دارد.

7.نرم افزار تولید محتوا در اینستاگرام VSCO

از ابزار VSCO برای ویرایش عکس استفاده می شود که شامل 10 فیلتر رایگان و ابزارهای مختلفی برای بالا بردن کیفیت عکس، برش، ویرایش نور و رنگ آن است.

8.برنامه App for type

یکی از بهترین برنامه ها برای تایپوگرافی App for type است که شامل 60 فونت و قاب ها و قالب های متفاوت برای استفاده در عکس ها دارد. امکان بارگذاری دست خط خود روی عکس از امکانات جالب این نرم افزار است؛ برای این کار می توانید متن دلخواهی را روی کاغذ نوشته و از آن عکس بگیرید؛ در قدم بعدی دست خط را روی عکس بارگذاری کنید تا تاپیوگرافی شخصی داشته باشید.

جمع بندی

برای موفقیت در اینستاگرام نمی توان برای همیشه از الگوی یکسانی استفاده کرد؛ زیرا به طور مداوم الگوریتم های این شبکه اجتماعی در حال تغییر هستند. همچنین نیازی به استفاده از ایده های متعدد برای راه اندازی پیج اینستاگرام نیست؛ بلکه باید ایده برای پست بلاگری با کسب و کار مرتبط باشد و برای آن موضوع شخصی سازی شود. در این مقاله ایده ها و برنامه هایی را برای آموزش ساخت تولید محتوا در اینستاگرام معرفی کردیم که با به کارگیری آن ها می توان محتوایی کاربرپسند و مفید برای صفحه خود ایجاد نمود.